Uppdatering Tintin och övriga gojor

Nu har hon kommit till sitt rätta jag. Jag får hålla henne igen. Utfallen är borta och hon är hur snäll som helst :) Det tog ändå över en vecka efter det att jag tagit bort alla nötter. Gapandet har oxå tagit fart igen fast inte alls på samma sätt som hon gjorde när hon stod med de andra gojorna. Hon är mycket lugnare sen jag flyttade ut henne i vardagsrummet. Så gammel Tintin får stå där. Där får hon sola i fönstren och kolla tv med ungarna. Hon står precis brevid muren så hon har uppsikt till köket med, hon har full koll den lilla divan som Lena brukar kalla henne.

Sen Moa farit till Åsa är det betydligt lugnare i huset. Ellen gapar mindre, jakosarna är betydligt mindre gapiga. Moa var ju den som tjattrade på hela tiden, kommenterade, rockade lös till nån bra låt. Och ids man bara sjunga till henne kommer hon i riktig tung gung. Hon var ju den som kanske var roligast på så sätt men hon fick fart på de andra med.

Så får se hur det går hos Åsa och vad Åsa sen bestämmer sig för. Hon kommer jätte bra överens med Åsas jakosar men jagar Åsa inne i buren. Jag brukade ha med en pinne in ifall hon hade en dag då hon lekte spottkobra. Jag behövde bara visa att jag hade en så flyttade hon på sig.

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0