Lilla Saga har anlänt

Nu har Petra fått sin lilla tösabit, Liv Saga Angelica ska hon heta. Jag lämnade förslaget om Liv och Petra tyckte det var fint :) Har alltid själv velat ha det men det har inte blivit så. Saga kom natten mot idag efter många om och men. Hon vägde 3310 och var 49 cm lång. Saga hade ett blåsljud på hjärtat, inget att oroa sig för, många föds med det. Men efter noggrannare kontroll så märkte det att ena hjärtklaffen inte slöt som den skulle, det var nått kärl som ställde till det. Så nu är hon i Göteborg och ska opereras. Hon flögs genast dit  med ambulans helikopter, Janne och Petra har tagit vanligt flyg kl 19 ikväll, så vi vet ännu inte vad de gjort eller sagt i Göteborg. Tänk bara det att måsta lämna ifrån sig sitt nyfödda barn under såna omständigheter, att inte få vara med hela tiden. Jag tror jag hade klängt mig fast under buken på helikoptern som nån annan James Bond eller nått.

Det känns hemskt att något sådant ska behöva drabba ett så litet barn. Stackars lilla flicka, livet börjar med förskräckelse. Men vi håller tummar, tår och allt för henne och hennes lilla familj. Vi tänker på er och skickar kraft. Vi vet och tror att det kommer att gå bara bra.

Petra messade idag och sa att det känns som om jag aldrig kommer att få hem henne. -jodå sa jag, hon kommer att hålla dig vaken om nätterna, stöka runt i ditt kök och ge dig gråa hår som tonåring, klart att hon kommer hem.

Här kommer en bild på lilla Saga från imorse, hon är en kopia av sin storebror Theo.


                                           Liv Saga Angelica

Kram på er och sänder alla mina "häxor" att vaka över er.

Natti

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, så söt!!

Men så tungt med operation och allt på en sådan där liten bebis.. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra..

Läste på Sabinas blogg att hon somnat in för gott igår. Tänker så på hennes familj och framför allt hennes barn..

Nä f-n, det är inte rättvist. Såna som Josef Fritz kan väl dö i plågor istället..

2009-04-01 @ 08:46:44
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Irina

Vilken söt tjej Petra fick! :)

Jag håller oxå tummarna för att allt går bra o att de får komma hem snart.

2009-04-01 @ 08:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0