Världens värsta filmtittare

Det måste vara jag det. Jag är så tråkig när jag tittar film, så fort det blir spännande eller om nått barn eller djur far illa så hoppar jag upp ur soffan och drar iväg några minuter :) Så planera inte in en film kväll med mig för då lär inte se röken av mig så värst mycket.

Idag har Linda, Emil och Perta vart förbi här. Petra är ju höggravid så hon hade det rätt jobbigt, barnet sparkar, trycker och möblerar om inne i magen. Får se, hon ska snittas den 7 april, men jag tror inte hon hinner dit, den är redan jätte lågt ner och det bränner och hugger i bäckenet. Men spännande ska det bli. Hoppas hon får en tjej. Vi är en sån riktig pojksläkt. Min mamma har 4 barn, bara tjejer MEN sen har hon 11 barnbarn varav 7 är pojkar, sen har hon 4 barnbarnsbarn och alla är pojkar. 5:e barnbarnsbarnet är på g som sagt och Petra har fått pojkranden så det blir nog en pojke till i släkten :)

Tikarna är i höglöp så X är instängd just nu, han pinkar precis överallt. Inte för att det är mycket men fan så irriterande när man hittar hans små markeringar här och där. Sen är han ju som en radiostyrd robot, han har no brain när han känner lukten av tikarna. Ögonen står som klot i huvudet på han och man ser hur de hjärnceller han har ploppar runt och vet inte var de ska ta vägen!!! Snart går 23 cm/ 4kg hög Hera in i höglöp och då skulle ni se hur det ser ut när en 55 kgs rottis ala 68 cm i mank försöker sätta på henne. Han bökar och knökar, det ska nog gå på nått vis tycker X. Uscha för hanar!!!!

Nä maten kallar

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Kikade in hos Lotta nyss och där fanns ett inlägg från henne.. Puh!! Jag får också panik när hon inte skriver...

Kram!

2009-03-22 @ 17:43:43
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej. Hur går det med fåglarna ? Hur mår du ? Bättre el värre ? Tänkte ringa dig men såg att kl redan hunnit bli 23.30 och då ringer man inte till folk ;-)

2009-03-24 @ 23:47:39
Postat av: Åsa

Usch vad jobbigt att behöva göra sig av med djuren ...inte kul men hälsan går alltid först. Om du inte hittar ett BRA hem till Moa, hem hittar man alltid men inte alltid det känns bra så blir ju vår voljär klar i maj .... och DÅ kan dom ju vara 3 utan problem och dom hinner lära känna varandra och har då säkert hittat en större bur in oxå tills de är dax att ta in dem till hösten. MEN hittar du rätt hem ska du inte vänta på mig :-) men du vet att jag har det i tankarna och att jag är en glad fattiglapp nu när resan är beställd så jag kommer att pruta ... ha ha ha.



Hör med Rebecka ang X .... hon har ju många Rottis vänner och bekanta .. kanske hon själv vill ha ..vem vet !!!



Jag hittade papegojnät via jobbet och det är 25 meter per rulle och den håller nog Jakona bra men kanske inte Ellen ... hörde med Vojakkala oxå men har är lite seg på att svara.



Ha de så bra och sköt om dig nu !!

2009-03-25 @ 13:13:44
Postat av: Åsa

Men avvakta inte för länge nu bara för att de känns jobbigt och svårt, det kommer det att vara oavsett när du gör det. Tänk på att du blir inte bättre av att dom sitter där och strular till din hälsa.



Klart de alltid känns bra om man kan se till att djuren kommer till någon som man känner ... då underlättar de ju avsevärt den vånda man har när man måste göra sig av med några.



Här skulle hon få de toppen .... en karl som sköter om henne ... Charlie alltså .... vara ute hela sommaren ..... ha en galen och vild lekkompis i Märta .... de skulle inte gå någon nöd på henne.



Hör av dig om du vill att jag pratar me Rebecka !

2009-03-25 @ 15:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0