Besiktat bilen

Kom just tillbaka från att ha varit och besiktat bilen hos Pekka. Han var så trevlig så, den gick igenom med blankt papper :) Danne var så nöjd. Han skickar alltid mig och göra det och det e inget jag gillar. Men men det ska ju göras så. Vi hade en instident mellan vår förra rottis Atlaz och Pekka för några år sen. Atlaz var en stor kraftig kille på 65 kg och en mycket bestämd och vaktig herre. Pekka gick förbi en natt lite smålullig och stannade upp och pratade med mig. Atlaz var oftast jätte vaktig när jag var ute med honom. Jag sa åt honom flera gånger att inte sätta händerna på vår sida av staketet., han är jätte vaktigt. Men Pekka ville väl vara trevlig och skulle sträcka sig efter mig, en gång gick det men inte två. Såg på Atlaz min att det där gillar vi inte! Snabb var han med, han nafsade till i handen på Pekka som började blöda.

Hunden remmade genast iväg och gömde sig bakom garaget, han visste att så får man inte göra. Jag for in och hämtade plåster, papper och slutligen en liten handduk. Nu låter det som om han bet av honom handen men riktigt så allvarligt var det inte. Han repade med hörntanden på den stora "kudden" nedaför tummen och träffade väl ett blodkärl. Pekka var inte sur utan tyckte att jag inte skulle banna hunden, -Du varnade mig flera gånger, det var mitt fel sa han. Jo höll jag med honom, men det är ändå otrevligt när det händer.

Nå Pekka verkar inte ha något agg till oss för det :) trodde jag väl inte heller men jag tänker på det varje gång jag ska dit.

Atlaz i egen hög person

Nä städningen väntar, ska fortsätta där jag slutade igår.

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0