La cucaracha, la cucaracha

Hör ni mig sjunga :) Jag har beställt tid för dreads i mitt eget hår, inga extensions utan bara utav mitt :) Jag har ju nu rätt kort hår, men mig spelar det ingen roll. Jag har haft långa nu i flera olika omgångar så nu vill jag ha korta gjort av mitt eget. 16 Juni blir det av och här ska jag göra dom Killer Queen i Luleå.

          
Mina första dreads, lånade Maris för att prova hur det känns och sedan min fina mössa, visst är den cool?

           
Andra gången såg jag ut så här :)

           
Tredje gången blev det så här :) och sen hur det kan se ut i knut.

         
Dessa bilder är tagna den dagen då de ska ur.


Det här är 4:e gången, en blandning av mina ljusa och mörka. Hann inte ha det så länge för det var så tungt. Det var första gången Petra fläta så hon tog för lite i hår i flätan och själva dreaden är så tung så håret började lossna, så det var bara att plocka bort.


Snyggt va :) Krullet försvinner knappt fast man tvättar det, du får tvätta några gånger innan det är helt borta. Men som det stod på Killer Queens hemsida och som alla säger, har man en gång haft dreads så är man såld. Det är som tattueringar, har du gjort en så börjar man genast att fundera på nästa :) Visst är man snygg efter uttagning.

Men det stora MEN, nu ska det ju bli kort.
     
jag hoppas ju att det blir lite längre än som de här tjejerna har. Men blir det inte så blir det inte. Det finns massor med tuffa sjalar och annat man kan binda runt när man vill.

Ska bli så kuuuuuuul

Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj vad det ska BLI spännande :-) jag är lika ivrig som du, jag står på bron när du kommer hem om jag inte får för mig att hänka på :-)

2009-05-15 @ 16:30:02
Postat av: Pia

Gud, va härligt det ser ut när dredsen är borta, hahahaha!! ;o)

Spännande att få se hur det blir! Vad kostar sånt??

Ha en skön kväll!! Kram!

2009-05-16 @ 16:52:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0