Mari

Hallojsan bruden

Ja jamensann Tintin säger fortfarande Gonatt när man täcker henne. Sen har hon börjat för någon månad sen att ropa Hej då när man går hemifrån. Med henne är allt annars bara bra. Hon gapar på i sin bur. Har flyttat ut henne från de andra gojorna för det blev sånt himla liv på morgonen. Först satte jakona igång och sen hakade Tintin på och så var det ett satans kacklande från burarna. Nu svarar hon inte lika snabbt när hon inte ser dom. Hon sitter nu i vardagsrummet, sär Ellen (stora aran) hade buren förut. Hon byter fjädrar just nu så d har jag passat på att spara de långa hon tappat. Men för övrigt tycker jag att hon är lugnare nu. Det var nog någon form av period här i våras eller så trivs hon bättre när det inte är så många fåglar runt henne. Hon kanske förstod när jag hotade att plocka henne och säklja dunet till IKEA som stoppning till en pannlapp :)) Nä skämtar, inte då med världens bästa Tintin. Hon har blivit så fin, jag får i stort sett göra vad som helst med henne, hon har aldrig bitit mig. Och jag tror övriga familjen också skulle kunna håla henne om de inte tyckte det var så kul att retas med henne. För sitter hon på mig då rör ingen henne. Vet hon att jag är hemma går hon inte heller till någon annan men jobbar jag så då får både Dennis och Danne hålla henne.

Jag måste köra lite uppdatering känner jag på gojorna och den andra djuren. Du fick mig att få lust att springa runt och fota lite, tror jag ska pyssla med det imrogon.

Ha det gott Mari och hälsa gubben, och det är så kul när du kikar in här mellan varven.


Kramz  Anna och Tintin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0