Söndag morgon

Oh idag klommer den där värmen de lovat sen fredag nu. Igår var det också varmt men inga 28 eller vad det nu var lovat hit. Men idag blir det nog det. Redan för en timme sen hade vi 20 grader i skuggan.

Studenten verkar ha flytit på bra. Dennis kom hem mitt i natten, hörde hundarna skälla till. Smög ner i morse för att se att han inte slängt kostymen på golvet bara men nejdå han hade hängt upp den, duktig pojke :)

Igår, balkvällen var rena rama kaoset, det var som ingen ordning alls på det hela. När Jonte tog studenten förra året så kom cortegen först, de körde ett varv runt torget och sen började de parkera vid gången de går upp på till hotellet. De ställde upp snyggt och publiken stod väl en 5 meter från studenterna så alla såg bra och man kunde knäppa fina bilder. Sen ropades de in och alla ställde upp snyggt och fint i öppningen för foto innan de gick in.

Nu i år så kom cortegen, körde någonstans jag vet inte var, vi fick stå och vänta säkert närmare en kvart innan den dök upp igen. I gången där studnterna skulle gå stod en massa folk i vägen och fattade inte att flytta på sig så studenterna fick kryssa sig igenom folkmassan. När du skulle fota så fick du med en massa folk som stod överallt på röda mattan. Värdparet som kommer först gjorde fel och knatade rätt in på statt, de ska ju stanna och ställa upp utanför. Så de två efterföljande paren gjorde likadant. Jag tänkte att jaha, de ställer inte upp i år. Sen helt plötsligt kom de tillbaka och ställde sig där de ska. Men då står publiken där studenterna ska stå och de flyttar inte på dig heller! Studenterna fick klämma in sig vid väggen och skulle du ha ett foto var det näst intill omöjligt. När de sen ropades in så glömde flera par att ställa upp vid dörren, de var nog nervösa med men jag tror att den dåliga organisationen bidrog till det.

De borde haft någon som styrde upp det hela där utanför eller klara markeringar på var man får stå och inte. Man fick ingen högtidskänsla alls. Årets student kommitè har skött det dåligt tycker jag. Jag frågade efter datum för balen, ingen visste när den skulle vara. Förra året var balkvällen färdig långt i förväg. I början av Maj visste ännu ingen vilket datum det blir. Jag bad Dennis kolla upp det flera gånger, han pratade med någon ur kommitéen men de visste inte. Jag träffade en av lärarna som satt med i där på valborg, han visste inte heller. Nå under första veckan fick vi datum men ingen tid, det kom väl efter ytterligare en vecka.

Betalningen för balen gjordes först i början av förra veckan. Förra året var det jätte noga, tror vi betalde in i början av Maj och Jonte var sen och hölt inte på att få komma med. Så jag stressade som fan i år med det. Dennis försökte fråga när och var det ska betalas men han fick inga svar han heller.

Nu är den ju gjord och över och allt blev ju bra till slut. Jag har fotat en del men de ska göras mindre så det börjar jag nog kanske att pyssla med ikväll när jag kommit hem från jobbet. Slänger upp bilder så fort jag är klar med det.

Ha det gott i värmen idag

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, shit va trist när organisationen falerar!! F-n, det ska ju vara en mysig och högtidlig stund i kamerablixtens sken(eller nja blixt behövdes kanske inte med det solljuset!!! Hahahaha)..

Ser fram emot att se de stackars bilder du lyckades ta!! :o) Kram!!

2009-05-31 @ 14:11:36
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Irina

I know, vart superirriterad på alla puckon som skulle stå i gången när studenterna sku fr bilen t hotellet. Men vi lyckades ta några fina bilder, Fredde hoppade helt enkelt ut i gången när Emil kom, skrke Stanna tog ett foto o hoppade tillbaka in i folkmassan. :)

2009-06-01 @ 10:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0