Mobilbög

Jag är ju något av en mobilbög. Jag byter mobiler så fort jag bara kan. Sonyericsson är något jag dragits med i fler år. Men jag gör tappra försök att byta bort mig mellan varven till något annat märke. Första gången jag provade så böt jag till denna. Motorola K1


Den här köpte jag mest för designen skull, för det är något jag är skit petig med oxå. Hade ju kollat lite vad den innehöll med. Beställde mobilen och väntade med spänning tills den anlände. Den var grymt snygg måste jag säga, den kändes riktigt gedigen i handen, inget plastigt i den. Ljudet var jätte bra, kameran super, man kune ladda ner diverse temor och grejer på den. Men sen tog det roliga slut!

Jag skulle skicka ett MMS, då kom jag på att jag inte fått inställningar från telia. Messade först, inga kom, ringde dit och då säger kärringen att
-Till den mobilen har vi tyvärr inga inställningar, den är för ny!!!
Jag:- Det kan väl ändå inte vara möjligt, den går ju att köpa i handeln?
Teliatant:- Ja du får väl prata med Motorola då.
Jag ringer till Motorola i sverige och får tag på en trevlig människa där som säger att det är min operatör som skall ordna med uppdateringar på mobiler. Och det lät ju vettigt. Jag ringer Telia igen och förklarar läget men den envisa telia tanten ger sig inte. Tillslut fick jag tag i inställningar som passade min mobil via Japan!!!!

Att ändra på något till exempel ringsignal. Det gick inte att göra som på ericsson, du går in på den signal du vill ha och väljer spara som ringsignal. O nej, du var tvungen att ändra på åteminstone 2 olika ställen om inte tre oxå för att telefon jäklen skulle ringa med den signal du valt. Det samma gällde bakgrundsbilder. Allt var så krångligt på den. Jag var ju van sonyericsson som är skit lätta och göra grejs på. Funktioner som jag var van att ha fanns inte på den osv. Så jag höll på att bli galen på den. Jag hade den typ i en månad och sen böt jag med Petra till denna mobil, sonyericssons W 710i


Men det var heller inget jag ville ha egentligen. Men hon var inte nöjd med sin och jag visste att jag skulle var mer nöjd med en SE mobil än motorolan. Den här hade jag heller inte merän 3 veckor, jag sålde den sedan till Kerstins son. Och då beställde det jag valde mellan när jag köpte Motorolan nämligen


SE W850i och den har jag varit jäkligt nöjd med. Det är den bästa mobil jag någonsin haft tror jag. Den drogs jag med ända tills att Exo gjorde detta med den *grrrr*


Förbannad var bara förnamnet ska jag säga på det jag var! Inlägget om denna händelse finns att läsa här.
Konstigt nog så gick det att ringa med den. Batteriet var till och med knöligt men den funkade. Kunde till och med messa fast jag såg ju inte vad jag skrev men det funkade med. Knölarna ni ser är efter hans hörntänder. Tänkte på den där reklamen som gick för nått år sedan. Ni vet där tjejen sitter i kö hos vetrinären med sin rottis och det ringer i hundens mage :)

Nå den var ju inte speciellt rolig att ha för man fick ju pilla tillbaka knapparna titt som tätt. Hålla i diverse delar när man använde den så jag köpte en ny. Men denna gång ingen värsting för det fanns ingen som jag gillade :s och så hade jag fått för mig att det här med en snygg design och innehållet i en telefon är väl inte så noga. Huvudsaken är väl att man kan ringa med den. Så det blev en SE S 500i


En helt ok telefon, snygg design och för övrigt rolig att ha förutom att knappar gick sönder direkt, de delade på sig. Men ericsson hade haft problem med knappsatsen så det var bara att skicka in så böt dom ut den. Men jag var lite irriterad på kameran, den var inget att hänga i julgranen och sen hade den taskigt ljud tyckte jag.

Den fanns i min ägo i ett år ungeför så började min längtan efter en ny mobil att dyka upp. Så jag började att surfa runt, vad ville jag äga? Och återigen trodde jag att det var dags att byta märke, ericsson var ju så tråkig?? Nå efter nogrannt övervägande, surfande, kollande, läsa recenssioner osv vidare så blev det Samsungs dåvarande värsting


F 480-touchwiz, den var ju så cool. Men ackne vad jag bedrog mig. Jovisst är den väl rolig men det är så mycket jag saknar, sånt som man kunde göra med ericsson som man inte kan med denna. Som tex ni ser den lilla menyn på första bilden som sitter till vänster, snabb menyn. Det är en massa widgets på den, jag skulle vilja lägga in sms där men si det går inte. Men 4 klockor kan man ha! Vad fan gör man med 4 klockor?? Man kan inte ha teman i den. Inte för att jag höll på så mycket med temor och byta hit och dit. Men jag är ganska noga med färger och jag skulle vilja ha den dovare färg. Ni ser mitten bilden, där kan man välja vit eller svart bakgrund, bläää vad simpelt. Sen när man går in i en meny så är den vit och blå och det får du leva med. Samsung försvarar det hela med att telefonen ska vara lite retro och bara äga 3 färger. Så för mig var det mycket pengar och lite telefon.

Men nu till varför jag skriver ett skit långt och tråkigt inlägg om mina mobiler, onödigt förresten! Nu har jag spanat in den, min nästa mobil :) Och jag är tillbaka på märket sonyericsson och gissa vad den heter, jo AINO!!!


Här står den på en bordsladdare, den är skit snygg och bra egenskaper har den, det är enligt ericsson det bästa ur både musik och kamera mobilerna i en. Men denna skönhet kommer först under det sista kvartalet, till julhandlen trodde dom så jag får vänta lite. Men det gör inget, väntar gärna på den och det kanske hinner dyka upp något annat att googla och fundera över under tiden :)

Nä nu e det CSI Miami så jag nattar här

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Hahahaha, ja du har verkligen testat på mobiler du!! Själv har jag en SonyEricsson G900. Är så förbaskat nöjd med den, framför allt kameran. Alla mina bilder på bloggen är ju fotade med mobilen. När jag skulle byta så sa jag till dem på Phonehouse.. "Jag vill ha en telefon som jag kan ringa på, sms:a med och fota jävligt bra bilder". Skit i musik, skit i internet, skit i alla andra finesser!!" Det finns allt det andra oxå i den, men jag använder aldrig det.. Skulle den paja, så skulle jag direkt köpa en precis likadan. För mig är kameran viktigast!! :o)



Det blev förresten ingen artikel i Expressen idag ang spikmattorna.. Tror att Amelia Adamos utvik snodde platsen!! Hahahaha..



Dansa mer för här regnar det som f-n!!! ;o)

2009-07-07 @ 11:44:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0